perjantai 13. syyskuuta 2013

Lisää liikuntaa!

Nyt kun on kerran varmistettu, ettei missään ole mitään vikaa, niin voisin uudestaan koittaa päästä käsiksi liikunnallisen ihmisen elämäntapaan - siinähän se harrastuskin tulee samalla. Koko kesänhän olen ollut liikuntojen puolesta käytännössä kokonaan työpaikalla tapahtuneen rehkimisen helmoissa kiinni ja nyt kun sitä ei enää tapahdu, niin pitäisi varmaan pitää kuitenkin itsensä pelikunnossa. Eipähän sitten raskauden jälkeen tarvitse aloittaa pohjamudista tämän asian suhteen. Mitään liikuntasuunnitelmaa en sen enempiä aio väsäillä, pitää vaan löytää se mielenkiinto ja liikkumisen ilo uudelleen ja sitä kautta vakiuttaa tilanne.

Lajit joita ajattelin kannattaa ovat vanhat tutut kahvakuulalla hoidettu lihastreenaus, crosstrainerveivailu, kävely sauvoilla tai ilman tai vaunujen kanssa, pyöräilläkkin vielä ehtisin ennen luimia ja ilokseni muistin sen Youtube-pätkän "Kolmen mailin kävely jonkun naisen mukana"-sivuaskelhyppypotkuineen. Olisi tuolla myös tuo litteä vatsa, vahva selkä-dvd, mutta tähänastisten kokemusten perusteella sitä en vain saa jäämään ilolla mieleen. Noista lajeistahan suurinta osaa voin harrastaa raskauden loppuun asti, joskin ehkä tahtia pitää jossain vaiheessa hillitä. Mutta eikös pääasia ole, että tekee edes jotain?

Raskauden jälkeisestä liikunnasta mainitsen nyt sen verran, että JOS korkeammat voimat suovat ja itse olen siinä tilassa ja lapset helppoja ja isi pysyy lestissään, niin olen haaveillut kahdesta lajista normaalikuntoilujen lisäksi/sijalla, potkunyrkkeily ja jooga/pilates. Potkunyrkkeily voisi olla niin mun juttu, saisin aggreilla aina tarvittaessa ihan luvan perästä ja siinä olisi sellaista oikeaa tekemisen makua. Jooga ja pilates puolestaan ovat minulle melko vieraita juttuja. Jos haluan kehittää syvää lihaksistoani ja saada ryhtiäni paremmaksi samalla rentoutuen, niin kumpi on parempi? Nyt on siis aika kertoa mielipiteensä puolesta ja vastaan jos sellaisia on.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti