tiistai 12. helmikuuta 2013

Lisää ja lisää.

Vastasin pienessä fb-kyselyssä kahteen kymykseen samalla tavalla; mitä halusit olla 18 vuotiaana, mitä haluat olla nyt? Vastaukseni molempiin oli "aina enemmän kuin mitä olin/olen". Tuotakaan ei juuri tarvinnut miettiä.

Mikä ihmeen riittämättömyyden tunne minussa velloo? Jotenkin vielä suon sen nuorelle ja naiiville 18 vuotiaalle minälleni, mutta että vieläkin. Olen kasvanut aikuiseksi, luulisi minun jo löytäneen itsenikin ja olevan tyytyväinen siihen mitä olen. Miksi aina pitäisi pystyä olemaan super? Miksi asetan itselleni ihan mielettömiä tavoitteita joihin en kuitenkaan pääse? Miksi teen itse itsestäni huonomman kuin olen?

Ei minulle kukaan ole tullut sanomaan etten riittäisi. Kukaan ei ole kertonut etten ole kyllin hyvä. suorastaan päin vastoin. Muiden puheiden mukaan olen vahva ja itsevarma, hyvä äiti ja hyvä työntekijä, hyvä tyyppi jonka kanssa ihmiset tahtovat viettää aikaa. Siitäkin huolimatta olen edelleen samassa suossa missä olin jo 8 vuotta sitten.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti